חוליה פלסטינית עקצה אנשים וסוחרים בשווי 7 מליון ש"ח

    בנצי לייזרוביץ No Comments on חוליה פלסטינית עקצה אנשים וסוחרים בשווי 7 מליון ש"ח

    "עוקץ הצבי": משטרת ישראל חשפה כנופיה מרמאללה שעקצה חברות ואזרחים ישראלים בשווי של מעל 7 מיליון ש"ח

    אחד מהצ'קים שניתן
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחות מיוחדים של משטרת פעלו בחודש שעבר ברמאללה מספר פעמים ועצרו חברי כנופיה פלסטינית שביצעו מעשי הונאה בהיקף של כ-16 מיליון שקל. המעצרים בוצעו לאחר פעילות חקירה ממושכת בה נחשפו כ-250 מקרים שונים של הונאה וניסיונות הונאה בסכומים של אלפי עד מאות אלפים שקלים כל אחד.

    הקרבנות למעשי ההונאה היו אזרחים ישראלים פרטיים שפרסמו מודעות למכירה "יד שניה" וחברות המוכרות ציוד או סחורות.

    מחקירה מקצועית ואינטנסיבית עלה כי החוליה היתה מאתרת ספק ישראלי בין אם הוא בעל חברה המוכרת ציוד או אדם פרטי שמוכר ציוד יד שניה, יוצרת איתו קשר, מתמקחת איתו על המחיר ולבסוף סוגרת איתו עיסקה, ברוב המקרים העיסקאות נסגרו בזמנים בהן הבנקים לא היו פעילים.

    בהמשך היו שולחים חברי החוליה נהג מונית או משאית, המוביל היה נותן לספק המחאה בנקאית או אישור העברה מזויפים ובתמורה היה מקבל את כל הסחורה או חלק מהסחורה. עד אשר היה מגלה הקורבן כי ההמחאות או אישור העברה מזוייפים, הסחורה הייתה כבר מועברת לחברי החוליה ואלו היו מוכרים אותה לסוחרים ברשות הפלסטינית. מהחקירה עלה כי שווי הסחורות שהגיעו לידי החוליה היו בשווי של מעל 7 מיליון ש"ח.

    הסחורות היו שונות ומגוונות: ציוד רפואי, ציוד חקלאי, ציוד מחשוב, ציוד למסעדות, ציוד הגברה, כלי רכב, צעצועים, יינות, ציוד בניה, מכשירי חשמל, תכשיטים, כלי עבודה ואפילו בעלי חיים כגון גורי כלבים וכבשים.

    במהלך פעילות החקירה תוך שחוקרי המשטרה עוקבים אחר פעילות החשודים תוך שהם נעזרים באמצעים טכנולגים מתקדמים הם נחשפו לנסיונות הונאה נוספים, חוקרי המשטרה פנו לקורבנות והזהירו אותם שלא ליפול בפח, וכך סיכלו קרוב ל-100 נסיונות ההונאה של אנשים פרטיים וחברות בהיקף כספי מצטבר נוסף של מיליוני שקלים.

    החוליה מנתה מספר אנשים שלכל אחד מהם תפקיד מוגדר, אחד מאתר את הקורבנות, אחר מנהל את ההתקשרות עימם בשפה עברית ואחד היה אחראי על זיוף האישורים המחאות ות"ז. החוליה הפעילה מספר מובילים חלקם לא ידעו על פעילות החוליה וחלקם ידעו על פעילות החוליה ואף זכו לבונוסים בניהם 3 חשודים ישראלים: 2 נהגי מוניות ונהג משאית אשר אספו את הסחורות והעבירו אותם לתחומי הרשות. כן הפעילו נהגים פלסטינים שלקחו את הסחורות והובילו אתם מהמעברים ובתוך הרשות.

    במסגרת המעצרים ברמאללה נעצרו 2 חשודים תושבי רמאללה, עבד אלכרים אלדיק בן 45 וחמזה עבו עבסה בן 37,חשוד שלישי אשר זהותו ידועה, גם הוא תושב רמאללה, טרם נעצר. כן נעצרו נחקרו שלושת המובילים הישראלים ששוחררו והחקירה בעיינם נמשכת.

    משטרת ישראל קוראת לציבור בדגש על אנשים פרטיים המוכרים ציוד יד שניה באתרי אינטרנט, "שלא להעביר סחורה או חלק ממנה מבלי שוידאו כי ההמחאה תיקנית או שהעברה הכספית כבר בוצעה עוד בטרם העברת הסחורה, מעשי ההונאה עלולים למוטט כלכלית עסקים, משפחות ויחידים. נחשפנו למקרים של מכירת ציוד על ידי אנשים פרטים אשר מבוצעת כאמצעי אחרון בשל מצוקה כלכלית ונפילה למקרה הונאה מצב זה קשה שבעתיים. משטרת ישראל פועלת במגוון דרכים גם במישור הגלוי וגם במישור הסמוי כנגד עברייני רכוש ומשתמשת בכל האמצעים הטכנולוגים העומדים לרשותה בדגש על עבירות רכוש בהם אדם עשוי למצוא עצמו נופל כלכלית בן לילה, לצד זאת קשה מאד להחזיר את הגלגל לאחור לאחר מקרים מסוג זה ואנו קוראים לציבור להיות ערניים והבטיח את קבלת התמורה טרם מסירת הסחורה".



    0 תגובות